10 دلیل یکسره کار کردن یخچال

5 دقیقه زمان مطالعه

آیا یخچال شما یکسره کار می‌کند؟ آیا اتومات یخچال شما کار نمی‌کند؟ علت یکسره کار کردن یخچال چیست؟

ممکن است به صورت اتفاقی با سیستم یخچال خانه آشنا شده باشید. این که موتور یخچال چندین ساعت کار می‌کند و در نهایت اتومات می‌کند و برای مدتی استراحت می‌کند. این کار باعث جلوگیری از خراب شدن موتور و سایر قطعات یخچال می‌شود و کیفیت فنی یخچال را حفظ می‌کند. اما گاهی ممکن است یخچال اتومات نکند و باعث یکسره کار کردن یخچال شود. اگر متوجه این اتفاق شدید حتما برای تعمیرات یخچال خود با ما تماس بگیرید تا تعمیرکار یخچال در اسرع وقت خودش را برای تعمیر یخچال به محل شما برساند.

چگونه یخچال اتومات می‌کند؟

همه یخچال ها قابلیت تنظیم دما را دارند. شما می توانید دمای یخچال خود را تنظیم نمایید تا این فرمان به ترموستات یخچال منتقل شود. در این صورت ترموستات دستور خنک سازی را به کمپسور صادر می کند تا یخچال به دمای تنظیم شده برسد. بعد از رسیدن یخچال به دمای مد نظر، ترموستات یخچال اتومات می‌کند و یخچال را در دمای تنظیم شده نگه می‌دارد. البته اگر یخچال خود را تازه خریدید، باید در نظر بگیرید که در 24 ساعت ابتدایی اتومات نمی‌کند و یکسره کار می‌کند.

مدت اتومات کردن یخچال چقدر است؟

مدت اتومات کردن یخچال چقدر است؟ این زمان بستگی به مدل و برند یخچال دارد و نمی‌توان آن را دقیق گفت. اما به طور میانگین در طول یک ساعت یخچال 45 دقیقه کار می‌کند و 15 دقیقه استراحت می‌کند و این چرخه ادامه خواهد داشت تا دمای یخچال حفظ شود. اما عواملی هستند که زمان اتومات کردن یخچال را تغییر می‌دهند:

موارد تاثیر گذار در مدت اتومات کردن یخچال

  • حجم و دمای مواد غذایی داخل یخچال
  • تعداد باز و بسته شدن درب یخچال
  • دمای هوای بیرون یخچال
  • دمای تنظیم شده در یخچال

10 دلیل یکسره کار کردن یخچال

10 علت یکسره کار کردن یخچال

یکسره کار کردن یخچال دلایل زیادی می‌تواند داشته باشد ولی 10 علت مهم یکسره کار کردن یخچال عبارت است از:

  • خرابی ترموستات
  • خرابی کمپرسور
  • خرابی سنسور
  • نشتی یا اتمام گاز یخچال
  • خرابی دیفراست
  • خرابی یا تمیز نبودن کندانسور
  • خرابی اواپراتور
  • دمای نامناسب داخل یخچال
  • خرابی برد الکتریکی یخچال
  • خرابی فن یخچال

 

🟢 خرابی ترموستات باعث یکسره کار کردن یخچال می‌شود

همانطور که گفته شد ترموستات برای تعادل دما  در یخچال، به یخچال فرمان می‌دهد تا کار کند و وقتی یخچال به دمای تنظیم شده رسید، یخچال اتومات می‌کند. پس در صورت خرابی ترموستات، یخچال دیگر اتومات نخواهد کرد و باعث یکسره کار کردن یخچال می‌شود.

در صورت خرابی ترموستات حتما با نمایندگی تعمیرات یخچال تماس بگیرید و یا درخواست تعمیر یخچال خود را ثبت کنید تا در اسرع وقت تعمیرکار دستگاه شما را تعمیر کند. دقت داشته باشید اگر دیر اقدام کنید، ممکن است آسیب جدی به موتور و قطعات دیگر یخچال وارد شود. شما می توانید با مجموعه امدادکاران تماس بگیرید تا بهترین تعمیرکار یخچال به منزل شما اعزام شود و مشکل دستگاه شما را رفع کند.

🟢 خرابی کمپرسور و یکسره کار کردن یخچال

خرابی یا سوختن موتور یخچال یکی دیگر از دلایل یکسره کار کردن یخچال است. کمپرسور یخچال گاز یخچال را داخل لوله‌ها حرکت می‌دهد و باعث خنک شدن یخچال می‌شود. پس در صورت خرابی کمپرسور، دمای یخچال از تنظیم خارج شده و یخچال اتومات نخواهد کرد و در نهایت باعث یکسره کار کردن یخچال می‌شود.

برای رفع خرابی کمپرسور و تعمیر یخچال خود حتما با نمایندگی تعمیرات یخچال تماس بگیرید و درخواست تعمیر یخچال خود را ثبت کنید تا در اسرع وقت تعمیرکار اقدام به تعمیر یخچال شما کند.

10 دلیل یکسره کار کردن یخچال

 

🟢 خرابی سنسورهای یخچال

در یخچال‌های جدید مانند ساید بای ساید سنسورهایی تعبیه شده که مانند ترموستات وظیفه کنترل دمای یخچال را بر عهده دارند. پس خرابی سنسورهای یخچال باعث یکسره کار کردن یخچال می‌شود و باید در اسرع وقت با نمایندگی تعمیرات یخچال تماس بگیرید تا تعمیرات یخچال شما در سریع‌ترین و بهترین حالت ممکن انجام شود.

🟢 نشتی یا اتمام گاز یخچال

گاز یخچال که توسط کمپرسور وارد یخچال می‌شود، وظیفه خنک سازی در یخچال را دارد. این گاز به مرور به اتمام می‌رسد و باید شارژ گاز یخچال را انجام دهید. گاهی هم ممکن است نشتی گاز در یخچال صورت بگیرد که باید جلوی نشتی را بگیرید. در غیر این صورت دمای یخچال زیاد می‌شود و باعث یکسره کار کردن یخچال می‌شود. از آنجایی که شارژ گاز یخچال کاملا تخصصی است، باید برای این کار با نمایندگی تعمیرات یخچال تماس بگیرید تا تعمیر یخچال شما زیر نظر تعمیرکار یخچال مطمعن انجام شود.

🟢 خرابی دیفراست باعث یکسره کار کردن یخچال می‌شود؟

خرابی دیفراست باعث یکسره کار کردن یخچال می‌شود؟ دیفراست وظیفه از بین بردن برفک در یخچال را دارد. گاهی روی لوله‌های اواپراتور برفک زده می‌شود و این برفک‌ها باعث اتومات نکردن و یکسره کار کردن یخچال می‌شود. تایمر دیفراست در صورت خرابی، برفک‌های یخچال را از بین نمی‌برد و باعث یکسره کار کردن یخچال می‌شود.

برای رفع این ایراد و تعمیر یخچال خود، بهتر است با نمایندگی تعمیرات یخچال تماس بگیرید و درخواست تعمیرات یخچال خود را اعلام کنید.

🟢 خرابی یا تمیز نبودن کندانسور یخچال

کندانسور که نوعی مبدل حرارتی است، در پشت یخچال به صورت لوله‌های موازی قرار دارد. این قطعه گرمای داخل یخچال را به بیرون منتقل می‌کند و اگر لوله‌هایش کثیف یا مسدود شود عملا هوای داخل یخچال گرم می‌ماند. در صورتی که هوای داخل یخچال گرم باشد، باعث استارت نکردن و یکسره کار کردن یخچال می‌شود.

برای تعمیر یخچال و کوندانسور بهتر است به نمایندگی تعمیرات یخچال مراجعه کنید تا تعمیرکار یخچال به صورت تخصصی تعمیر یخچال شما را انجام دهد.

🟢خرابی اواپراتور و یکسره کار کردن یخچال

اواپراتور یک قطعه برای ایجاد سرما در یخچال است که در داخل فریزر تعبیه می‌شود. این قطعه کمک زیادی به خنک شدن هوای داخل یخچال می‌کند. در صورت خرابی این قطعه، هوای داخل یخچال گرم‌ترشده و باعث یکسره کار کردن یخچال می‌شود. در صورتی که قصد تعمیر این قطعه یا تعمیر یخچال خود را دارید، با ما تماس بگیرید یا درخواست تعمیر یخچال خود را ثبت کنید.

10 دلیل یکسره کار کردن یخچال

🟢 دمای نامناسب داخل یخچال

دمای یخچال به هر دلیلی می‌تواند زیاد و باعث فساد مواد غذایی شود. در صورت گرم بودن داخل یخچال، علاوه بر احتمال خرابی قطعات، احتمالات دیگری هم وجود دارد:

  • گذاشتن مواد غذایی به صورت داغ داخل یخچال
  • باز و بسته کردن زیاد درب یخچال
  • خرابی لاستیک‌های درب یخچال و نفوذ هوای بیرون به داخل یخچال

در صورت گرم شدن هوای یخچال به دلایل گفته شده، یخچال اتومات نمی‌شود و باعث یکسره کار کردن یخچال می‌شود.

🟢 خرابی برد الکتریکی یخچال

برد الکتریکی یخچال حکم مغز یخچال را دارد و تمام قطعات را به یکدیگر متصل می‌کند. در صورت خرابی برد یخچال، ممکن است دستور فعالیت به قطعات یخچال صادر نشود و درنهایت باعث گرم شدن و یکسره کار کردن یخچال شود. تعویض یا تعمیر برد الکتریکی یخچال یک کار کاملا تخصصی است که باید حتما توسط تعمیرکار یخچال باتجربه انجام شود. پس در صورت خرابی برد، برای جلوگیری از افزایش خرابی‌ها فورا به نمایندگی تعمیرات یخچال تماس بگیرید و درخواست تعمیر یخچال خود را اعلام کنید.

🟢 خرابی فن یخچال باعث یکسره کار کردن یخچال می‌شود

آیا خرابی فن یخچال باعث یکسره کار کردن یخچال می‌شود؟ فن یخچال هوای خنک را داخل یخچال پخش می‌کند و باعث می‌شود هوای خنک به همه نقاط یخچال برسد. در صورت سوختن یا خرابی فن، هوا به همه جا پخش نخواهد شد و باعث یکسره کار کردن یخچال می‌شود. برای تعمیر یخچال و فن با نمایندگی تعمیرات یخچال امدادکاران تماس بگیرید تا در اسرع وقت تعمیر یخچال شما انجام شود

 

تعمیرات یخچال در امدادکاران

امدادکاران به عنوان نمایندگی تعمیرات یخچال در تهران، آمادگی تعمیرات یخچال در برندهای مختلف را دارد. تمامی خدمات تعمیر یخچال و تعویض قطعات در این نمایندگی دارای گارانتی و ضمانتنامه معتبر است. اگر قصد تعمیر یخچال خود را دارید با ما تماس بگیرید یا سفارش تعمیر یخچال خود را ثبت کنید تا در اسرع وقت تعمیرکار یخچال به محل شما اعزام شود و تعمیر یخچال شما را انجام دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *