آموزش نحوه جرم گیری ماشین ظرفشویی

5 دقیقه زمان مطالعه

جرم گیری ماشین ظرفشویی جز آن دسته از فعالیت هایی است که بسیاری از افراد آن را فراموش کرده و باعث بروز مشکلات ماشین ظرفشویی می شوند. بنابراین توصیه می کنیم برای جلوگیری از خرابی این دستگاه به طور منظم نسبت به جرم گیری ماشین ظرفشویی اقدام کنید.

با توجه به اهمیت این موضوع در این مطلب قصد داریم شما را با مراحل جرم گیری ماشین ظرفشویی آشنا کنیم.

اگر تخصص کافی برای جرم گیری را ندارید و نیاز به متخصصی حرفه ای دارید کافیست از طریق فرم زیر سفارش تعمیر ماشین ظرفشویی را در امدادکاران ثبت نمایید.

آموزش جرم گیری ماشین ظرفشویی

بهترین زمان جرم گیری ماشین ظرفشویی

پیش از آموزش جرم گیری ماشین ظرفشویی اجازه دهید شما را با زمان انجام آن آشنا کنیم. به طور کلی:

در صورتی که هنگام روشن کردن ماشین، بوی نامطبوع از آن بلند می شود.

تمیز نشستن ماشین ظرفشویی یکی از دیگر دلایلی است که خبر از نیاز دستگاه به جرم گیری است.

ظروف پس از شستشو شفاف نیستند.

در صورت بروز این علائم بهتر است هر چه سریعتر نسبت به جرم گیری ماشین ظرفشویی اقدام کنید.

هر چند وقت یکبار جرم گیری ظرفشویی باید انجام شود؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم بازه زمانی مشخصی برای انجام این کار وجود ندارد و زمان جرم گیری به موارد گوناگونی وابسته است.

وضعیت و کیفیت آب محل سکونت و  میزان استفاده از ماشین ظرفشویی دو عامل مهم و تاثیر گذار بر زمان جرم گیری ظرفشویی هستند.

⭐ بدون شک هر چه سختی آب بیشتر باشد احتمال تجمع آهک و رسوبات بیشتر شده و نیاز به جرم گیری بیشتر خواهد شد . در این شرایط ممکن است هر چهار تا شش ماه یکبار نیاز باشد تا جرم گیری را انجام دهید.

آموزش نحوه جرم گیری ماشین ظرفشویی

اما برای جرم گیری ماشین ظرفشویی از کجا شروع کنیم؟ جرم گیری از مراحل گوناگونی تشکیل شده است که در ادامه با این مراحل آشنا می شویم.

1- قطع کردن کامل جریان برق ظرفشویی

قطع کردن جریان برق و رعایت اصول ایمنی، از مهم ترین اقدامات قبل از آغاز فرآیند جرم گیری ماشین ظرفشویی به شمار می رود.

بر همین اساس، قبل از شروع این فرآیند می بایست سیم ها و اتصالات دستگاه را از برق خارج نمایید. این امر برای جلوگیری از بروز حوادث غیر مترقبه مانند برق گرفتگی، از درجه اهمیت بسیار زیادی برخوردار می باشد.

در مرحله بعدی باید نسبت به خارج کردن ظروف قرار گرفته در داخل ماشین ظرفشویی اقدام نمود.

نحوه جرم گیری ظرفشویی

2- جداسازی و خارج کردن سبدهای ظرفشویی

جداسازی سبدها و وسایل متحرک دستگاه، از دیگر مراحل مهم جرم گیری ظرفشویی قلمداد می گردد.

به منظور نتیجه گیری بهتر، مناسب است که کلیه سبدهای جدا شونده دستگاه را از محفظه داخلی آن خارج کنید. پس از جداسازی ملزومات ظرفشویی، این قطعات متحرک را به صورت جداگانه شستشو داده و سپس خشک نمایید.

برای از بین بردن لکه ها، چربی ها و مواد غذایی، می توان سبدها را داخل سینک قرار داده تا خیس بخورند. انجام این کار برای از بین بردن لکه های به جا مانده از مواد غذایی کمک شایانی می کند.

3-جرم گیری لاستیک و واشرهای ظرفشویی

واشرها و لاستیک های ماشین ظرفشویی همواره در تماس مستقیم با آب می باشند. به همین جهت، این بخش ها در مدت زمان کوتاهی دچار انواع آلودگی ها و آلاینده ها می شوند.

بر این اساس، واشر دور درب دستگاه را می توان از آلوده ترین بخش های ظرفشویی به حساب آورد. برای جرم گیری مطلوب این بخش، استفاده از سرکه بسیار کمک کننده می باشد.

ابتدا مقداری سرکه را بر روی یک دستمال تمیز ریخته و سپس آن را به تمام بخش های واشر ظرفشویی بکشید. سرکه علاوه بر خاصیت تمیز کنندگی، موجب ضد عفونی شدن و حذف میکروب ها و باکتری های موجود در محفظه داخلی دستگاه می شود.

برای تمیز کردن بخش های کوچک تر مانند سوراخ های کوچک آب افشان ها می توان از خلال دندان یا سوزن استفاده کرد.

4-جرم گیری محفظه داخلی ظرفشویی

مرحله بعدی جرم گیری ماشین ظرفشویی به محفظه داخلی دستگاه اختصاص پیدا می کند.

برای از بین بردن جرم ها و رسوبات ایجاد شده در این قسمت می توانید از مواد شوینده ملایم و آب دارای دمای مناسب استفاده کنید.

بهتر است که مواد شوینده استفاده شده با دستگاه کاملا سازگار باشند. همچنین، در هنگام تمیز کردن محفظه داخلی دستگاه بایستی از نفوذ آب به قطعات الکترونیکی ظرفشویی جلوگیری کنید. چرا که نفوذ آب و رطوبت می تواند منجر به سوختن قطعات اصلی مانند برد الکترونیکی دستگاه شود.

5- شستشوی فیلتر تخلیه آب

از دیگر موارد جرم گیری ظرفشویی می توان به شستشوی فیلتر تخلیه آب دستگاه، اشاره نمود.

در بخش انتهایی و خروجی دستگاه یک فیلتر، جهت دفع آلودگی ها و آشغال های ظروف قرار گرفته است. به تدریج ذرات چربی و مواد غذایی جذب این فیلتر می شود.

این امر مسدود شدن مسیر فیلتر دستگاه را به دنبال دارد. برای تمیز کردن فیلتر می توانید از محلول جوش شیرین، مایع ظرفشویی و آب استفاده کنید.

برای از بین بردن چربی های باقی مانده بر روی فیلتر، می‌توان از فرچه یا مسواک آغشته به محلول به دست آمده کمک گرفت.

6- پاکسازی کلی دستگاه ظرفشویی

آخرین مرحله جرم گیری ماشین ظرفشویی به پاکسازی کلی دستگاه مربوط می شود. با انجام این مرحله کلیه چربی ها و لکه های باقی مانده داخل ظرفشویی، به صورت کامل از بین می روند.

در وهله نخست یک لیوان سرکه در کف دستگاه ریخته و سپس ظرفشویی را روشن کنید. اجازه دهید تا ماشین ظرفشویی به صورت عادی به کار خود ادامه داده و سپس خاموش شود.

پس از خاموش شدن و تخلیه سرکه از محفظه دستگاه، بار دیگر ظرفشویی را راه اندازی کنید.

انجام این فرآیند موجب شستشوی سرکه از بخش های مختلف محفظه داخلی دستگاه می شود. همچنین، با اتمام کار ماشین ظرفشویی بوی سرکه نیز از بین می رود.

جرم گیری ظرفشویی با سرکه

مواد مناسب برای جرم گیری ظرفشویی

ترکیب سرکه و جوش شیرین، قرص و پودر جرم گیر، از مواد مناسب برای انجام فرآیند جرم گیری ماشین ظرفشویی به شمار می روند.

ترکیب سرکه و جوش شیرین، از محلول های قوی و قدرتمند برای از بین بردن انواع آلودگی ها می باشد. همچنین، این محلول برای از بین بردن بوی نامطبوع ظرفشویی، خوب و موثر عمل می کند.

 قرص جرم گیر از دیگر مواد مطلوب و مناسب برای حذف آلودگی ها و رسوبات دستگاه محسوب می شود. استفاده از این ماده به صورت منظم، علاوه بر از بین بردن سختی آب، طول عمر مفید ظرفشویی را رقم می زند. مضاف بر این، برای حذف رسوبات آهکی و تمیز کردن مطلوب قطعات، قرص جرم گیر تاثیر بسزایی برجای می گذارد.

جرم گیری ماشین ظرفشویی با پودر یا قرص جرم گیر

برای استفاده از پودر یا قرص جرم گیر ابتدا باید محفظه داخلی دستگاه را از ظروف خالی کنید. در هنگام استفاده از این ماده نباید از محلول شوینده دیگری استفاده نمایید. قرص جرم گیر را پس از خارج کردن از بسته، در کف ماشین ظرفشویی قرار دهید. سپس برنامه اتو (Auto) دستگاه را تنظیم و فعال کنید. پس از به اتمام رسیدن فرآیند شستشو به صورت کامل، عملیات جرم گیری دستگاه ظرفشویی انجام شده است.

حتما بخوانید: تفاوت قرص و ژل ماشین ظرفشویی چیست؟

جرم گیری ظرفشویی با پودر و قرص جرمگیر

راهکارهای نگهداری از ماشین ظرفشویی در برابر جرم گرفتگی

تمیز کردن دستگاه به صورت مداوم و منظم، از بهترین راهکارهای نگهداری از ماشین ظرفشویی در برابر جرم و رسوبات می باشد.

فیلترهای تعبیه شده در ساختار دستگاه، در افزایش طول عمر و کارایی ظرفشویی نقش بسزایی ایفا می نمایند. با تمیز کردن مستمر این فیلترها به راحتی می توان کارایی و بازدهی دستگاه را افزایش داد. مناسب است که فیلتر دستگاه به صورت ماهیانه حتما تمیز و نظافت شود.

در ضمن، بهتر است قبل از قرار دادن ظروف در محفظه داخلی ماشین ظرفشویی، سطوح آنها تمیز شوند. این اقدام در کاهش رسوبات و جرم های ماشین ظرفشویی بسیار کمک کننده است.

علاوه بر این، هرگز از پودرها و مواد شوینده بی کیفیت برای ظرفشویی استفاده نکنید. استفاده از پودرهای بی کیفیت نتیجه ای به جز خرابی قطعات و اجزای اصلی و کاهش طول عمر قطعات ماشین ظرفشویی در بر ندارد.

 تعمیر ماشین ظرفشویی را به تعمیرکار ماهر بسپارید

امدادکاران یکی از بهترین مراکز تعمیر ماشین ظرفشویی در تهران است.  این مرکز آماده خدمت رسانی در زمینه تعمیر انواع برند داخلی و خارجی ظرفشویی از قبیل تعمیر ماشین ظرفشویی بوش، سامسونگ، الجی، دوو و . . . می باشد. تعمیرکار ظرفشویی امدادکاران، ابتدا به صورت تلفنی مشکل دستگاه شما را عیب یابی کرده و در صورت امکان راهنمایی های لازم را برای تعمیر دستگاه توسط خودتان ارائه می دهد. اگر مشکل به این صورت حل نشد کافیست با امدادکاران تماس بگیرید. تعمیرات یخچال ، تعمیر ماشین لباسشویی، تعمیر ماکروفر، تعمیر جاروبرقی و غیره از دیگر خدمات امدادکاران در زمینه تعمیرات لوازم خانگی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *