تفاوت قرص ماشین ظرفشویی با ژل ماشین ظرفشویی چیست؟

5 دقیقه زمان مطالعه

 یکی از موارد تعیین کننده برای جلوگیری از تعمیر ماشین ظرفشویی، ترکیبات شوینده استفاده شده در آنها می باشد. شما به منظور شستشوی ظروف گزینه ‌های متعددی برای انتخاب دارید. پودر، قرص، ژل، نمک، جلا دهنده ها و … ترکیباتی هستند که می‌ توانید با بهره گیری از آنها علاوه بر تمیز نمودن چربی ها سبب جلا و درخشندگی ظروف خود نیز بشوید.
هر یک از این ترکیبات بر روی یک آپشن خاص تمرکز دارند. اما در این مقاله سعی بر آن داریم که منحصرا به بررسی تفاوت قرص و ژل ماشین ظرفشویی بپردازیم. سپس بدانیم مزایا و محدودیت های هر یک چیست؟ اما پیش از آن که به شرح تمایز بین این دو بپردازیم می ‌بایست با آنها بیشتر آشنا شویم.

فرق قرص و ژل ماشین ظرفشویی

فرق قرص و ژل ماشین ظرفشویی در چیست؟

شاید در سال های قبل پودرهای ظرفشویی بیشتر مورد استفاده واقع می شدند. اما امروزه قرص و ژل ها به علت مزایا و آپشن های متعدد محبوبیت بیشتری پیدا کرده اند. اما بین قرص و ژل ماشین ظرفشویی نیز تمایزاتی وجود دارد که سبب می شود مصرف کنندگان در حین انتخاب تمایل داشته باشند یکی از آنها را برگزینند.
به طور کلی در همه ترکیبات شوینده شاهد حضور آنزیم و سفیدکننده هستیم. سفید کننده ها وظیفه از بین بردن لکه های رنگی مثل رب، قهوه و یا موارد این چنینی را بر عهده دارند. در طرف مقابل آنزیم ها نیز به شستشوی آلودگی هایی با ماهیت پروتئینی می پردازند.

اولین تفاوت قرص و ژل ماشین ظرفشویی دقیقا همینجاست. در ترکیبات ژل مانند دو عامل تمیز کننده (آنزیم و سفید کننده) آنطور که شایسته است نمی ‌توانند ایفای نقش کنند. چرا که وقتی سفید کننده ها به فرم مایع استفاده شوند موجب از بین رفتن آنزیم ها خواهند شد.
اما این تنها وجه تمایز بین این دو نخواهد بود بلکه در ادامه به طور تخصصی تر در باب این موضوع صحبت خواهیم کرد. البته این وجه تمایز نباید این ذهنیت را در شما به وجود آورد که ژل ‌ها نمی‌ توانند ترکیبات شوینده مناسبی باشند. بلکه شما باید بدانید در چه مواردی از آنها استفاده کنید و در چه مواردی بهتر است استفاده نشوند.

تفاوت قرص و ژل ماشین ظرفشویی از لحاظ سازگاری با محیط زیست
قرص و ژل ماشین ظرفشویی به علت فشرده بودن زباله کمتری را تولید می کنند. ضمن آنکه جابجایی و حمل و نقل آنها نیز راحت تر است.
موضوع دوم میزان آب مصرفی در هر سیکل شستشو است. هرچه ترکیبات تولیدی از قدرت پاک کنندگی بیشتری برخوردار باشند میزان مصرف برق و آب در ماشین کاهش خواهد یافت.
به علاوه ساخت ترکیباتی که بتوانند حتی در آب سرد نیز ایفای نقش کنند یک پیشرفت بسیار خوب در این زمینه محسوب می شود. تولید کنندگان در تمامی این موارد در حال تلاش برای بهبود کیفی محصولات هستند.

حتما بخوانید: آموزش نحوه جرم گیری ماشین ظرفشویی 

قرص ماشین ظرفشویی چیست؟

قرص ماشین ظرفشویی

مزایا قرص ماشین ظرفشویی

_ یکی از مزایای خوب این ترکیبات این است که برخلاف پودرها برای استفاده نیازی به سنجش و اندازه گیری ندارند. یعنی با بکارگیری این ترکیبات دیگر دردسر اندازه‌گیری نخواهید داشت پس احتمال لبریز شدن و ایجاد کف اضافه در آنها کمتر است.
_ قرص ها واجد یک آپشن مفید به نام Powerball می باشند. یعنی این ترکیبات می ‌توانند طیف عملکردی گسترده ای را شامل شوند. لذا نه تنها به منظور تمیز نمودن و شستن ظروف؛ بلکه برای چربی زدایی نیز مثمر ثمر خواهند بود. همین موضوع سبب می ‌شود تا زمان کمتری برای خیساندن ظروف صرف شود.
_ به علاوه اغلب قرص ها حاوی مواد خوشبو کننده به منظور رفع بوی بد ظروف هستند.

معایب قرص ماشین ظرفشویی

_ از معایب آنها می توان به این مورد اشاره نمود که از لحاظ قیمتی گران ‌تر از ژل ها هستند.
_ شما برای بهره گیری از این ترکیبات می بایست از مقدار مشخصی استفاده کنید و فرقی ندارد که ظروف شما کم هستند و یا زیاد. یعنی به عبارت دیگر برای استفاده همانند ژل و پودر منعطف نیستند و شما موظف به استفاده از مقدار مشخصی می باشید.
_ این ترکیبات واجد یک عیب نسبتاً بزرگ هستند و این است که چنانچه قرص تعبیه شده در مقایسه با ظروف کثیف بیشتر باشد احتمال ایجاد کف اضافه و لجن در ماشین زیاد است.
_ این ترکیبات به منظور از بین بردن رسوبات معدنی نیاز به زمان بیشتری برای عملیات شستشو دارند.

ژل ماشین ظرفشویی چیست؟

ژل ماشین ظرفشویی

این ترکیبات با فرمولاسیون ویژه و به شکلی هدفمند تولید شده‌اند. شاید از لحاظ ظاهری شبیه به مایع ظرفشویی باشند اما عملکرد آنها کاملا متفاوت است و شما تنها می توانید از آنها به منظور شستشو در ماشین ظرفشویی بهره بگیرید.
توجه داشته باشید که چنانچه از مایع ظرفشویی درون ماشین خود استفاده کنید به علت ایجاد لجن دستگاه شما دچار آسیب و اختلال شدید خواهد شد.

مزایا ژل ماشین ظرفشویی

_ یکی از مهمترین آپشن های ژل ها این است که فرمولاسیون آنها بر پایه آب می باشد. این مزیت سبب می شود که بر خلاف قرص و پودر در هنگام استفاده؛ سایش و یا خش بر روی ظروف شیشه ای ایجاد نکنند.
_ از نظر قیمتی حد واسط بین قرص و پودر ها هستند.
_ مصرف‌ کننده در صورت تمایل برای شفافیت بیشتر می تواند در کنار بهره‌ گیری از ژل از جلا دهنده نیز کمک بگیرد.

_ انحلال پذیری بسیاری خوبی در آب دارند.

معایب ژل ماشین ظرفشویی

_ از محدودیت های این ترکیبات می توان به این موارد اشاره نمود که تنوع زیادی در بازار ندارند.
_ این احتمال وجود دارد که با مایع ظرفشویی اشتباه گرفته شوند.
_ هر چند که ژل ها بسیار بهتر از پودر و قرص در آب حل می گردند اما چنانچه بنا به هر دلیلی حل نگردند ممکن است یک قشر کدر رنگ بر روی ظروف ایجاد کنند.
_ از آنجایی که همانند قرص حجم مشخصی برای استفاده ندارند ممکن است به علت استفاده زیاد زودتر از موعد تمام شوند. این موضوع از لحاظ هزینه ای ممکن است در طولانی مدت به ضرر مصرف‌ کننده تمام شود.
_ پیش از استفاده باید مطمئن شوید که ژل خریداری شده با ماشین سازگار است. چون برخی از ژل ها قابل استفاده در تمامی ظرفشویی ها نیستند.

تعمیر ماشین ظرفشویی را به تعمیرکار حرفه ای بسپارید

امدادکاران یکی از بهترین مراکز تعمیر ماشین ظرفشویی در تهران است.  این مرکز آماده خدمت رسانی در زمینه تعمیر انواع برند داخلی و خارجی ظرفشویی از قبیل تعمیر ماشین ظرفشویی بوش، سامسونگ، الجی، دوو و . . . می باشد. تعمیرکار ظرفشویی امدادکاران، ابتدا به صورت تلفنی مشکل دستگاه شما را عیب یابی کرده و در صورت امکان راهنمایی های لازم را برای تعمیر دستگاه توسط خودتان ارائه می دهد. اگر مشکل به این صورت حل نشد کافیست با امدادکاران تماس بگیرید. تعمیر ماشین لباسشویی، تعمیر یخچال، تعمیر ماکروفر و غیره از دیگر خدمات تعمیرات لوازم خانگی در این مجموعه است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *