تفاوت توستر و آون توستر و ماکروفر چیست؟

5 دقیقه زمان مطالعه

توستر، آون تستر و ماکروفر از جمله لوازم برقی پرمصرف درخانه و آشپزخانه هستند. این لوازم کاربردهای بسیاری دارند، گرم کردن غذا و نان، پخت انواع کیک، شیرینی و غذا، سوخاری کردن مواد غذایی و بسیاری از موارد دیگر از جمله کاربردهای این لوازم در آشپزخانه است. اما به راستی فرق توستر و آون توستر با هم چیست؟ آیا می توان به جای خرید مایکرویوو از آون توستر استفاده کرد؟

اگر شما هم قصد خرید این لوازم را دارید و با تفاوت های آنها آشنایی ندارید توصیه می کنیم این مطلب را تا انتها بخوانید.

تستر چیست؟

توستر

این وسیله می تواند سبب برشته شدن نان، و انواع غذاها شود. حتی می توان در بعضی از مدل های تستر، آجیل، سیب زمینی، پیتزا و… را هم کاملا برشته نمود. تسترهای قدیمی فقط برای تست کردن نان ها مورد استفاده قرار می گرفته اند اما مدل های امروزی آن می تواند حتی در آب کردن غذاهای منجمد، برشته کردن آجیل و پخت کباب و پیتزا و شیرینی هم استفاده شوند.

آون تستر چیست؟

آون تستر همان تسترها هستند البته با کارایی و عملکرد بهتر و مدرن تر. آون تستر ها علاوه بر تست کردن نان ها می توانند مانند یک فر هم عمل کنند اما با انرژی کمتر. در حقیقت می توان آون تستر در کنار فر شما همزمان کارهای مربوط به پخت غذاها را انجام دهد و گنجایش فر شما را در حقیقت چند برابر کند.
یعنی مثلا اگر قرار است شیرینی یا غذا به مقدار زیاد تهیه کنید، همه این مقدار در فر نمی تواند پخته و آماده شود، در کنار فر می توانید از آون تستر به عنوان ابزار کمکی خود بهره ببرید. به این شکل در زمان خود صرفه جویی می کنید.
اگر بخواهید راجع به مشخصات یک آون تستر بیشتر بدانید می توانیم به این موارد اشاره کنیم:

  • خیلی زودتر از فر گرم می شوند.
  • در مصرف انرژی و زمان صرفه جویی می شود.
  • باعث گرم شدن آشپزخانه نخواهند شد.
  • شستشو و تمیزکردن راحتی دارند.
  • چون وسیله جمع و جوری است و بر روی کابینت قرار می گیرد؛ دسترسی آسانی دارد.

حتما بخوانید: علت روشن نشدن فر اجاق گاز

تفاوت های تستر و آون تستر 

این وسایل هر سه جزو وسایل برقی آشپزخانه محسوب می شوند که در پخت و سرخ کردن مواد غذایی می توان از آنها استفاده کرد و همه آنها در مصرف انرژی و زمان می توانند بسیار صرفه جویی کنند. ولی در عین حال تفاوت های تستر، آون تستر و ماکروفر هم کم نیستند.

1. آون تستر یک نوع فر و تستر برقی است.

2.آون تستر قابلیت کباب کردن جوجه را هم دارد.( آون تسترهای پیشرفته تر قابلیت گریل و کانوکشن را هم دارا هستند)

3.آون تسترها، گنجایش کمی دارند، برق زیادی مصرف می کنند، بدنه بیرونی آنها در حین کارکردن داغ می شود.

4.آون تسترها، می توانند پخت غذا و شیرینی را هم داشته باشند.

5. تسترها بیشتر برای برشته کردن نان و یا بعضی مواد مانند پیتزا کاربرد دارند( محدودیت کاربرد نسبت به دو گزینه دیگر دارند)

6.آون تسترها کارایی بالاتری نسبت به فر گازی و معمولی دارند.

7. کار با آون تسترها آسان‌تر است و راحت هم تمیز می شوند.

ماکروفر

تفاوت آون تستر و مایکروویو

1.ماکروفرها برای پخت و برشته کردن انواع غذا و شیرینی به طور کامل مورد استفاده قرار می گیرند و  تکنولوژی مورد استفاده در آنها با کمک امواج الکترومغناطیس با طول موج کوتاه می باشد. به عبارت دیگر برای پخت غذا در آنها از اشعه استفاده می شود و نه المنت های گرمایی.

2.ماکروفرها گنجایش بیشتری داشته و در طراحی های متنوع تری به بازار ارائه می شوند.

3.ماکروفر را می توانید با توجه به طراحی کابینت و آشپزخانه خود انتخاب نمایید مثلا ماکروفرهای توکار و یا ماکروفرهای رومیزی. البته تفاوت قیمت هم در آنها دیده می شود.

4.برند ماکروفر، گنجایش آن، توان و امکانات و قابلیت های ماکروفر در قیمت آن بسیار اثرگذار است.

5.پخت غذا در ماکروفر سریعتر اتفاق می افتد. ( زمان کمتری مورد نیاز خواهد بود)

6.قابلیت های ماکروفر و برنامه های از پیش تنظیم شده آن ، کارایی و عملکرد آن را بالاتر برده است.

7.بدنه ماکروفر مانند فر معمولی در حین کار کردن داغ نمی شود.

8.ویتامین ها و خواص مواد غذایی در ماکروفر حفظ می شود.

9.ماکروفرها مصرف برق کمتری نسبت به آون تسترها دارند.

10.از دستگاه ماکروفر و آون تستر می توان برای پخت شیرینی و هر نوع ماده غذایی دیگر استفاده کرد اما با توجه به میزان مصرف انرژی، استفاده از ماکروفر به صرفه تر است.

11.مواد غذایی که در تسترها درست می شوند؛ کمی خشک و برشته تر هستند ولی در ماکروفر آبدارتر می توان آنها را تهیه کرد.

12.هر سه این دستگاه‌ها دارای اطمینان و ایمنی بالایی هستند.

13.از نظر قیمتی هم مسلما ماکروفرها گرانتر از آون تسترها و آون ها هم گرانتر از تسترهای معمولی هستند.

14.با توجه به تفاوت های تستر، آون تستر، ماکروفر در نهایت این شما هستید که انتخاب می کنید البته با توجه به هدفی که از خرید این دستگاه‌ها در آشپزخانه خود دارید.

15.به طور کلی ماکروفرها برای آن دسته از افرادی که برای پخت غذا زمان کافی ندارند و سرعت عمل برای آنها حرف اول را می زند، می تواند نسبت به آون تسترها و تسترها مزیت بیشتری داشته باشد و در وهله بعدی اینکه وقتی با ماکروفرها کار می کنید، خیال شما بابت هر نوع پخت غذا می تواند راحت باشد و محدودیتی در این رابطه نخواهید داشت.

البته در این میان بحث قیمت این سه دستگاه هم مطرح می شود که به طور حتم می تواند نقش تعیین کننده ای در انتخاب نهایی افراد داشته باشد. اما به طور قطع اگر به دنبال خدمات و امکانات بالاتر و بیشتر هستید، باید هزینه آن را هم تقبل نمایید.

امیدواریم توانسته باشیم در این مطلب با بحث تفاوت های تستر، آون تستر و ماکروفر شما را برای انتخابی راحت تر و منطقی تر راهنمایی کرده باشیم.

تعمیر مایکروفر و توستر در محل با امدادکاران

خدمات مختلف امدادکاران مانند عیب یابی و تعمیر مایکروفر، مایکروویو و سولاردام، تعمیر توستر و آون توستر در محل و منزل است. تعمیرکار آنلاین امدادکاران، ابتدا به صورت تلفنی مشکل دستگاه شما را عیب یابی کرده و در صورت امکان راهنمایی های لازم را برای تعمیر دستگاه توسط خودتان ارائه می دهد. اگر مشکل به این صورت حل نشد کافیست با امدادکاران تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *