آشنایی با علائم و علت خرابی پنل تلویزیون و نحوه رفع مشکل

5 دقیقه زمان مطالعه

 هر یک از وسیله های برقی که شما از آنها استفاده می کنید امکان دارد که بعد از مدتی دوباره خراب شوند. خرابی پنل تلویزیون یکی از مهمترین ایراداتی است که برای بسیاری از تلویزیون ها به وجود می‌ آید. برای رفع این مشکل باید با علائم و علت خرابی پنل تلویزیون آشنا باشید. به طور کلی باید بدانید که تلویزیون یکی از وسیله های پرکاربرد به شمار می ‌رود که حساس ترین بخش های آن صفحه نمایش و پنل تلویزیون می باشد. برخی از مهمترین علائمی که مربوط به خراب شدن پنل تلویزیون می باشد همچنین علت خراب شدن آن را در ادامه توضیح می دهیم تا اطلاعات بیشتری در این زمینه کسب کنید.

اگر پنل تلویزیون شما خراب شده و قصد تعمیر آن را دارید تنها کافیست از طریق صفحه تعمیر تلویزیون سفارش خود را ثبت کنید و منتظر تماس تعمیرکار حرفه ای تلویزیون شوید.

علائم خرابی پنل تلویزیون چیست؟

جهت جلوگیری کردن از خرابی پنل تلویزیون باید از آن مراقبت نمایید. با وجود مراقبت‌ های فراوان امکان دارد که پنل تلویزیون دچار ایراد شود. تعمیر  پنل تلویزیون امری تخصصی بوده و  تنها باید از تعمیرکارانی که در این زمینه تخصص دارند درخواست نمایید که تعمیر پنل را انجام دهند. البته که برخی از دلایل خراب شدن پنل تلویزیون بسیار ساده است. ولی بهتر است که دلایل ساده را جدی بگیرید تا از بروز مشکلات دیگر جلوگیری نمایید. برخی از مهمترین علائم خرابی پنل تلویزیون عبارت است از :

خرابی پنل تلویزیون

1.تلویزیون صدا دارد ولی تصویر ندارد

زمانی که تلویزیون صدا دارد ولی تصویر نشان نمی ‌دهد باید بدانید که پنل آن دچار ایراد شده است.

اصولا زمانی این مشکل برای تلویزیون به وجود می ‌آید که بک لایت تلویزیون شما به درستی عمل نکند و دچار اختلال گردد. در واقع به دلیل این مشکل نور زیادی از قسمت پشت پنل ایجاد نمی گردد و به همین دلیل تصویر روشن نمی شود.

در این موارد اگر شما به صفحه تلویزیون نزدیک شوید متوجه می گردید که تصویر تاریک است. این مشکل به دلیل خرابی و سوختن بک لایت است که باید آن را تعمیر کنید.

2.وجود خطوط عمودی روی صفحه

خط عمودی زمانی که روی صفحه تلویزیون نمایش داده شود یعنی پنل تلویزیون خراب شده است. دلایل متفاوتی وجود دارد که موجب بروز چنین مشکلی می گردد.

ضربه‌ خوردن و همچنین خرابی پنل از جمله دلایلی هستند که نشان دهنده خراب شدن برد تلویزیون می باشند. در بسیاری از مواقع اگر خط ایجاد شده روی تلویزیون به صورت سراسری از قسمت بالا تا قسمت پایین کشیده شده باشد علت را خرابی برد تلویزیون می دانند.

در صورتی که مشکل از پنل نباشد باید در قسمت های دیگر دلیل مشکل را بررسی کنید. هزینه های تعمیر تلویزیون در این صورت کاهش پیدا خواهد کرد.

اگر تمامی صفحه را خطوط عمودی در بر بگیرد باید بدانید که مشکل اصلی خرابی پنل تلویزیون است. به طور کلی باید بگویم که دستگاه باید به وسیله کارشناس مورد بازدید قرار بگیرد تا ایراد دقیق آن شناخته شود.

3.تیره شدن تصویر از علائم خرابی پنل تلویزیون

یکی دیگر از علائم خرابی پنل تلویزیون این است که قسمتی از تصویر تلویزیون تیره می شود. در صورتی که صفحه تلویزیون ضربه خورده نشده باشد مشکل به دلیل بک لایت است. با خاموش شدن قسمتی از ال ای دی تلویزیون مشکل به این صورت مشاهده می گردد که یک قسمت تیره در تلویزیون وجود دارد. اما اگر مشکل مربوط به دلیل ضربه خوردگی باشد باید سریعا برای تعویض پنل تلویزیون اقدام نمایید.

تعویض پنل تلویزیون هزینه بالایی دارد و باید تنها توسط نمایندگی تعمیر تلویزیون سامسونگ، الجی، اسنوا و . . .  صورت گیرد.

علائم خرابی پنل تلویزیون

4.اضافه شدن رنگ غیر عادی به صفحه

زمانی که یک رنگ غیر عادی به صفحه تلویزیون اضافه می شود باید بدانید که پنل تلویزیون دچار ایراد شده است.

در صورت بروز چنین مشکلی باید سریعا پنل تلویزیون را عوض کنید. در واقع باید بدانید که این مشکل اگر برای تلویزیون به وجود بیاید پنل قابلیت تعمیر ندارد و تنها باید تعویض شود. مشکل به وجود آمده را می توانید در پنل پیدا کنید و به تعمیر کاران بگویید پس از بررسی‌ های لازم برای تعویض پنل اقدام کنند.

5.اضافه شدن نقطه سفید در تصویر

زمانی که شما یک نقطه سفید در پنل تلویزیون مشاهده کردید باید بدانید که امکان دارد پنل دچار ایراد شده باشد. در واقع یکی از دلایل خرابی پنل تلویزیون نقطه سفید در تصاویر می باشد.

در برخی از موارد شما متوجه می گردید که چندین نقطه نورانی و سفید در صفحه وجود دارد. در این مورد باید بدانید که دستگاه دچار سوختگی پیکسل شده است. تمامی اجزای تلویزیون برای اینکه عملکرد مناسبی داشته باشند باید به نقطه مشخص شده وصل شوند. اگر تصاویر دارای نقطه سفید شوند یعنی پیکسل دچار ایراد جدی شده است.

6.دوتایی شدن تصاویر از علائم خرابی پنل تلویزیون

دوتایی شدن تصاویر یکی دیگر از مواردی است که مربوط به خرابی پنل تلویزیون می باشد. زمانی که تصویر دوتایی می شود پنل با مشکل مواجه شده است.

ولی احتمال وجود این مشکل امکان دارد که در قسمت برد باشد. در این مورد باید با تکنسین‌ های حرفه ‌ای مشورت نمایید.

✅ حتما بخوانید: دلیل لرزش و پرش تصویر تلویزیون چیست؟

علت خرابی پنل تلویزیون چیست؟

علت خرابی پنل تلویزیون

دلایل گوناگونی باعث خراب شدن پنل تلویزیون می شود. در این بخش به بررسی دو علت از رایج ترین دلایلی که باعث بروز این مشکل در تلویزیون می شود خواهیم پرداخت.

1.شکستگی صفحه تلویزیون علت خراب شدن پنل تلویزیون

یکی از رایج ترین دلایلی که باعث خرابی پنل تلویزیون می شود، شکستگی صفحه می باشد. در واقع شما باید بدانید که با به وجود آمدن این مشکل راهکاری برای تعمیر وجود نخواهد داشت و شما باید پنل تلویزیون را به صورت کامل تعویض نمایید.

هزینه عوض کردن پنل تلویزیون حدود ۸۰ الی ۹۰ درصد کل قیمت تلویزیون می باشد. ضربه خوردن تلویزیون مشکل جدی برای تلویزیون به وجود می آورد.

در صورت وارد شدن شی نوک تیز و ضربه به صفحه تلویزیون مشکل برای صفحه به وجود می ‌آید که جهت رفع شدن مشکل باید به صورت کامل پنل تعویض شود.

2.آب خوردگی تلویزیون از دیگر دلایل خرابی پنل تلویزیون

آب خوردن صفحه تلویزیون یکی دیگر از دلایل مربوط به خرابی پنل تلویزیون می باشد.

در صورتی که مایعات به درون پنل تلویزیون وارد شوند دستگاه با مشکل بسیار مهمی در نمایش تصویر مواجه می‌ گردد. خطوط زیادی روی تصویر نشان داده می‌ شود و تصاویر تیره خواهند شد.

دلیل به وجود آمدن این مشکل ایجاد اتصال کوتاه و هر اتصال دیگری در قسمت برد و ارتباط دهنده می باشد که باید آن را جدی بگیرید. به طور معمول این مشکل در صورت خرابی پنل جدی تر می گردد که برای تعمیر آن باید یک پنل دیگر جایگزین نمایید.

امدادکاران، مرکز تخصصی تعمیر تلویزیون در تهران

امدادکاران یکی از بهترین مراکز تعمیر تلویزیون در تهران است.  این مرکز آماده خدمت رسانی در زمینه تعمیر انواع برند داخلی و خارجی تلویزیون از قبیل تعمیر تلویزیون الجی، سامسونگ، اسنوا، ایکس ویژن و . . . می باشد. تعمیرکار تلویزیون امدادکاران، ابتدا به صورت تلفنی مشکل دستگاه شما را عیب یابی کرده و در صورت امکان راهنمایی های لازم را برای تعمیر دستگاه توسط خودتان ارائه می دهد. اگر مشکل به این صورت حل نشد کافیست با امدادکاران تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *