آموزش نحوه تنظیم دمای یخچال

5 دقیقه زمان مطالعه

تنظیم دمای یخچال به روش های گوناگونی صورت می گیرد که با توجه به نوع و مدل یخچال می توانید از یکی از این روش ها استفاده کنید. اگر تنظیم دمای بخچال به درستی صورت نگیرد در صورت افت دما مواد غذایی فاسد خواهند شد. همچنین در صورت افزایش بیش از اندازه دما هم میوه ها، سبزیجات و سایر ترکیبات ممکن است دچار یخ زدگی شوند.

از این رو این مقاله را به شرح نحوه تنظیم دمای یخچال سامسونگ، اسنوا، الکترواستیل، ال جی و غیره  اختصاص داده ایم همچنین علت تنظیم نشدن دمای یخچال و روشهای رفع آن را بررسی نمودیم. برای دریافت اطلاعات تکمیلی با ما تا انتهای این مقاله همراه شوید.

همچنین اگر دمای یخچال شما دچار مشکل شده و نمی توانید مشکل آن را رفع کنید و به تعمیرکار حرفه ای نیاز دارید می توانید از بخش زیر سفارش تعمیرات یخچال  را ثبت نمایید.

1-نحوه تنظیم دمای یخچال با کمک درجه ولوم ترموستات 

اگر یخچال شما جزء مواردی است که از اهرم برای تنظیم درجه استفاده شده این مراحل را گام به گام با ما پیش بروید.

تنظیم کردن دمای یخچال

گام نخست، یافتن ولوم

در این وسایل احتمالاً یک ولوم دورانی که یک سری عدد بر روی آن درج شده است مشاهده می کنید که عموما آن را درون محفظه جای میدهند.

محل قرارگیری آن هم در اغلب مدلها در بخش فوقانی و انتهای محفظه و در مجاورت لامپ است. از نظر ظاهری این قطعه مثل دستگیره مشعل اجاق گاز است.

هنگامی که ولوم را مشاهده می کنید یک سری عدد و یا بریدگی بر روی آن خواهید دید. این اعداد در یخچال های مختلف ممکن است متفاوت باشند. البته در برندهایی همچون هیمالیا، امرسان، پارس، جنرال، اسنوا والکترواستیل عملکردی مشابه دارد.

گام دوم، چرخش ولوم به منظور کاهش دمای محفظه

در حین تنظیم دقت داشته باشید که اعداد بزرگتر گواه بر سرمای بیشتریخچال است.

به طور مثال چنانچه اعداد 1 الی 6 بر روی ولوم درج شده باشد، عدد 6 نشان دهنده نهایت سرما خواهد بود. عدد 1 نیز به معنی گرم شدن دمای درون محفظه است.

توصیه می کنیم در ابتدا دما را در حد وسط یعنی 3 قرار دهید. اما چنانچه محدوده دما بین 1 الی 9 بود دما را بر روی عدد 4 تنظیم نمایید.

گام سوم، اطمینان از تنظیم دمای یخچال

با فرض بر اینکه دما را بر روی سه تنظیم کرده‌اید حداقل 5 الی 6 ساعت به یخچال فرصت دهید تا پروسه سرمایش را انجام دهد. پس از این مدت به وضعیت محتویات درون یخچال دقت کنید. اگر سرمای فعلی تجهیز برای شما راضی کننده نیست می توانید آن را کم و یا زیاد کنید.

2-آموزش تنظیم دمای یخچال قدیمی با اهرم های کشویی ترموستات:

آموزش تنظیم دمای یخچال

گام نخست، یافتن اهرم تنظیم دما

در تجهیزات قدیمی به جای ولوم تنظیم دما شاهد یک اهرم کشویی هستیم.

این اهرم را در بخش داخلی و فوقانیمحفظهتعبیه می کنند. شما با جابجایی اهرم می توانید عملیات تنظیم دما را انجام دهید. کار با این قطعه ساده است و شما با مشاهده اعداد متوجه دمای مورد نیاز و مطلوب خواهید شد.

اما چنانچه نکته‌ای برای شما گنگ بود میتوانید از دفترچه راهنمای این وسایل کمک بگیرید.

گام دوم، حرکت اهرم برایکاهش دما

در این مدل ها؛ چنانچه اهرم را به سمت راست هل دهیدیخچال دچار کاهش دما شده و محفظه خنک می گردد.

اما چنانچه اهرم را به سمت چپ بکشید احتمالاً دما افزایشیافته و محفظه گرم خواهد شد.

در برخی از مدل ها ممکن است به جای عدد از واژه ” سرد” و ” سردتر” استفاده شده باشد. توصیه ما این است که در وهله اول همانند مدل قبلی دما را بر روی 3 و یا 4 تنظیم کنید.

گام سوم، سنجش دما

پس از حدود 6 ساعت انتظار؛ مجدداً وضعیت محتویات درون یخچال را چک کنید و مطمئن شوید که تنظیم دماییخچال به درستی انجام شده است. همانطور که در مدل قبلی پیشنهاد شد متعادل ترین دما 3 درجه سانتی گراد یا همان 37 درجه فارنهایت است.

در این دما میوه و سبزیجات طراوت خود را حفظ می کنند،به علاوه مواد غذایی نیز در مطلوب ترین حالت بدون کوچکترین مشکلی نگهداری خواهند شد.

اما چنانچه بنا به هر دلیلی ترجیح می دهید دما خنک تر شود می توانید اهرم را به سمت سردتر بکشانید.افزایش یا کاهش دمای تجهیز را به شکل تدریجی اعمال کنید و برای مشاهده نتیجه چند ساعت صبر کنید.

حتما بخوانید: علت سرد نکردن یخچال

3-آموزش نحوه تنظیم دما یخچال سامسونگ و ال جی با صفحه نمایشگر 

تنظیم کردن دمای انواع یخچال

گام نخست،یافتن تنظیمات دما

به منظور تنظیم دمای یخچال در تجهیزات به روزتر باید دقت بیشتری به خرج دهید.

در این مدل ها تنظیم دما با کمک صفحه نمایشگرصورت می پذیرد و عموما بر روی درب یخچال نصب شده‌اند. البته در مدل های مختلف صفحات کمی متفاوت هستند، مثلا برخی از نمونه ها با کمک دکمه های کنترل عملیات افزایش و یا کاهش دما را انجام می‌ دهند. اما در نمونه هایی که در سال های اخیر تولید شده اند صفحه نمایشگر لمسی شده است.

گام دوم، اعمال تنظیمات دمایی

صفحه های نمایشگر دارای چند سری دکمه هستند. مثلاً با کمک دکمه‌ های ” گرمتر” و ” سردتر” میتوانید برای تنظیمدرجه تصمیم بگیرید.

عملیات تنظیم درجه نیز تا حدودی مشابه دو نمونه قبلی میباشد و تنها شیوه انجام آن متفاوت است.توصیه میکنیم در این نمونه ها نیز دمارا در وهله اول بر روی37 درجه فارنهایت (سه درجه سانتیگراد) تنظیم کنید.

ترجیحا این مدل ها را از همان ابتدابر روی40 درجه فارنهایت ( 4 درجه سانتی گراد) نگذارید چرا که ممکن است سبب یخ‌زدگی مواد غذاییشود.

گام سوم، سنجش دمای محفظه

به مدت 5 الی 6 ساعت بهتجهیز فرصت دهید تا بتواند دمای محفظه درونی را با عدد درخواست شده تنظیم کند. به منظور اطمینان از دمای محفظه و تنظیمات صحیح دماسنج را در مرکز تجهیز جای دهید.

در این صورت میانگین حرارت کلی محفظه محاسبه خواهد شد. در نهایت نمایشگر می تواند با کمک حسگر؛ دما را سنجیده و بر روی صفحه نیز نشان دهد. بدین واسطه شما می‌توانید دمای نشان داده شده را با دمای تنظیم شده مقایسه کنید. در این مدل ها دفترچه راهنما هم کمک کننده است.

حتما بخوانید: آموزش نحوه روشن کردن یخچال نو

علت تنظیم نشدن دمای یخچال

تنظیم نشدن دمای یخچال یکی از رایج ترین مشکلاتی است که افراد هنگام تنظیم دمای یخچال با آن روبه رو می شوند. اگر هنگام تنظیم کردن دمای یخچال با مشکل ثابت نماندن دما روبه رو هستید به احتمال زیاد بروز مشکل ناشی از خراب شدن سنسور محیطی و فن داخل یخچال می باشد. که در صورت خوب کار نکردن این قطعات لازم است آنها را تعویض کنید.

تمام شدن شارژ گاز یخچال از دیگر دلایلی است که باعث بروز این مشکل در یخچال می شود. که در این صورت بایستی نسبت به شارژ گاز یخچال اقدام کنید.

تعمیر یخچال با امدادکاران

امدادکاران یکی از بهترین نمانیدگی های تعمیر یخچال در تهران است.  تعمیرکار یخچال در امدادکاران، آماده سرویس و تعمیر انواع مشکلات در یخچال های ساید، فریزر و معمولی ایرانی و خارجی است. تعمیر یخچال الجی، بوش، اسنوا، الکترواستیل، امرسان و … برخی از خدماتی است که در این مرکز ارائه می شود. تعمیر ظرفشویی، تعمیر لباسشویی، تعمیر ماکروفر، تعمیر جاروبرقی از دیگر خدماتی است که در زمینه تعمیرات لوازم خانگی در این مجموعه ارائه می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *