روشن کردن یخچال نو، راهنمای روشن کردن یخچال بعد از جابجایی

5 دقیقه زمان مطالعه

یخچال مهمترین و اصلی ترین وسیله برقی در آشپزخانه ها است. اگر به هر دلیلی یخچال خانه از کار بیفتد، به طور قطع مشکلات جدی در زندگی روزمره ما بوجود خواهد آمد. اگر یخچال نو خریداری کرده اید، برای روشن کردن یخچال نو حتما باید بعضی موارد را به دقت رعایت نمایید.

حتی اگر اسباب کشی داشته اید و یخچال از نقطه ای به نقطه دیگر جابجا شده باشد، برای روشن کردن یخچال بعد از جابه جایی باید احتیاط کنید و طبق قاعده خاصی این کار را انجام دهید.

کار زیاد پیچیده و سختی نیست ما را همراهی کنید تا در این مقاله از نکات جدیدی در این رابطه مطلع شوید.

اگر یخچال شما بعد از جابجایی روشن نمی شود یا با مشکلاتی در این دستگاه روبه رو هستید برای رفع مشکلات ایجاد شده توصیه می کنیم سفارش تعمیرات یخچال را از بخش زیر ثبت کنید.

نکات روشن کردن یخچال

روشن کردن یخچال نو ، چقدر بعد از جابجایی یخچال را روشن کنیم؟

وقتی یخچال نو می خرید و یا یخچال خود را جا به جا می کنید، باید بعد از قرار دادن یخچال در جای اصلی؛ مدتی به همان حالت (سکون) بگذارید بماند و آن را روشن نکنید. زیرا مواد سردکننده ای که در یخچال ها استفاده می شوند و برای خنک سازی کاربرد دارند،  بعد از حرکت، ممکن است تغییر حالت داده و کمی تکان خورده باشند و از سکون خارج شده باشند.

حتما باید مدت زمانی طی شود تا آن مواد به حالت اولیه خود برگردند. معمولا این زمان 2 یا 3 ساعت است بعد از آن می توانید سیم یخچال را به پریز برق بزنید.

البته این مدت زمان به نوع  و نحوه جا به جایی یخچال هم بستگی دارد. اگر یخچال را به شکل عمودی منتقل کرده باشید 1 ساعت انتظار کافی است ولی اگر به شکل افقی و به پهلو آن را جا به جا کرده اید، حداقل 3 تا 4 ساعت بعد یخچال را روشن کنید. اگر هم بیشتر از این مقدار زاویه، یخچال را حرکت داده اید، 12 ساعت برای روشن کردن یخچال نو باید صبر کنید.

قبل از روشن کردن یخچال نو باید قفسه های داخلی یخچال را تمیز کنید. حتما یخچال باید حالت تراز داشته باشد. حالت تراز یعنی یخچال لق نزند، حالت ثابت و محکم در جای خود داشته باشد، درب یخچال را اگر رها کنید، به شکل خودبه‌خود و خیلی آرام به سمت یخچال حرکت کرده و بسته شود.

در مدت زمانی که باید صبر کنید و یخچال را روشن نکنید، بهتر است مواد غذایی فاسد شدنی خود را در یخچال دیگری نگه دارید و هرگز به دلیل فاسد شدن مواد غذایی، روشن کردن یخچال را جلو نیندازید.

حتما بخوانید: علت سرد نکردن یخچال

نکاتی طلایی قبل از روشن کردن یخچال بعد از اسباب کشی 

روشن کردن یخچال بعد از جابجایی

1.یخچال را تمیز کنید

حتما قبل از اینکه یخچال خود را جابه جا کنید، بهتر است قفسه های آن را کاملا تمیز کنید، اگر فریزر برفک دارد، بگذارید برفک آن به طور کامل آب شود، اگر آبسردکن آب دارد، آب آن را خالی کنید. دقت داشته داشته باشید که تمیز نکردن آبسردکن باعث بوی بد آبسردکن یخچال هنگام روشن کردن مجدد آن می شود.

سیم و کابل و دستگاه محافظ ولتاژ یخچال را به دقت جمع کنید تا قطعی پیدا نکنند و آسیب نبینند، درب یخچال و یا فریزر را محکم ببندید تا مبادا در حین حرکت درب ها باز شوند.

2. بعد از کشیدن سیم از برق، یخچال را تکان ندهید.

همانطور که برای روشن کردن یخچال باید ساعت هایی را صبر کنید، برای خاموش کردن و جا به جایی آن هم باید دو الی 3 ساعت زمان بگذارید و فورا بعد از کشیدن سیم از برق، یخچال را تکان ندهید، بهترین نوع انتقال و جا به جایی به حالت عمودی است ولی مسلما در راهرو و پله ها این نوع حرکت دادن کمی مشکل به نظر می رسد حتی در اینصورت هم سعی کنید با کمترین میزان خم کردن و انحراف یخچال آن را حرکت دهید. هر چه این مقدار زاویه ملایم تر و کمتر باشد، ماده سرد کننده داخل لوله های یخچال، کمتر تکان می خورد.

3.در مکان یابی یخچال دقت کنید.

بهتر است در مکان یابی یخچال خود هم دقت لازم را به خرج دهید. یخچال را نزدیک پنجره به طوری که نور آفتاب مستقیم بر روی یخچال بتابد، قرار ندهید.( در نزدیکی هیچگونه وسیله گرمایشی قرار ندهید مانند اجاق گاز

یخچال باید حداقل 15 سانتیمتر با دیوار و وسایل کناری دیگر فاصله داشته باشد تا هوا به راحتی در طرفین و قسمت های پشتی یخچال در گردش باشد.

4.درجه و دمای یخچال را تغییر ندهید.

بعد از روشن کردن یخچال نو، برای آنکه درون یخچال به سرعت به خنکی و دمای مطلوب برسد، درجه و دمای یخچال را دستکاری نکنید. اجازه دهید خود یخچال دمای داخلی خود را با روشن و خاموش کردن های مرتب، تنظیم نماید.

بعد از روشن کردن یخچال هم بهتر است مرتبا درب آن را باز و بسته نکنید و اجازه دهید تا یخچال به دمای مطلوب خود برسد. در غیر اینصورت فشار زیادی به موتور یخچال وارد خواهد آمد.

غذای گرم و یا هر ماده غذایی دیگری که دمای بالایی دارد را درون یخچال تازه شروع به کار کرده، قرار ندهید همه این موارد سبب فشار بیش از حد به موتور یخچال خواهد شد

درزبندی های یخچال را باید مرتبا چک نمایید و آن را تعویض نمایید. زیرا نقص در همین درزبندی سبب هدررفت انرژی و خنک نشدن درون یخچال خواهد شد.

حتما بخوانید: آموزش نحوه تنظیم دمای یخچال

نکات مهم قبل از روشن کردن یخچال نو

زمان روشن کردن یخچال

قبل از روشن کردن یخچال نو، بهتر است بعضی نکات را با دقت در نظر داشته باشید.

حتما به سروصدای یخچال خود توجه داشته باشید زیرا اگر دچار صدای غیرعادی شده باشد نشان از ضربه دیدن و خسارت در حین جا به جایی است. مثلا ممکن است به دلیل خالی شدن یا نشت گاز یخچال باشد یا قطعی داخلی کابل و سیم برق به هر دلیلی، آسیب به دلیل آسیب به قطعاتی همچون کمپرسور، نشت لوله ها، خرابی فن و موارد دیگر شبیه به اینها.

به هر حال با توجه به مطالب گفته شده بهترین کار در حین جا به جایی یخچال و فریزر، اول انتقال صحیح و درست با کمک افراد با تجربه، دوم محافظت از بدنه بیرونی یخچال و قفسه های داخلی، و سوم روشن نکردن یخچال به مدت حداکثر 4 سال و در صورت جا به جایی های غیر اصولی تا 12 ساعت، است.

با کمک همین نکات به ظاهر ساده است که به راحتی می توانید یخچال خود را به خوبی نگهداری کنید و تا سال های طولانی از آن استفاده کنید.

توجه داشته باشید که روشن کردن یخچال نو برای بار اول بسیار اهمیت دارد. راندمان انرژی و عملکرد بهتر یخچال به دنبال همین نکات بالاتر خواهد رفت.

تعمیر یخچال در محل با امدادکاران

خدمت تعمیر یخچال در محل امدادکاران، شامل عیب‌یابی و تعمیر انواع یخچال ساید، دوقلو، فریزر و معمولی است. تعمیرکار آنلاین امدادکاران، ابتدا به صورت تلفنی مشکل دستگاه شما را عیب یابی کرده و در صورت امکان راهنمایی های لازم را برای تعمیر دستگاه توسط خودتان ارائه می دهد. اگر مشکل به این صورت حل نشد کافیست با نمایندگی تعمیر یخچال امدادکاران تماس بگیرید. در امدادکاران علاوه بر خدمات تعمیر یخچال خدمات دیگری از قبیل تعمیر ماشین لباسشویی، تعمیر ماشین ظرفشویی، تعمیر جاروبرقی، تعمیر ماکروفر و غیره ارائه می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *